Перспективний план роботи
над науково-методичною темою
на 2014-2019 н.р.
МЕТА РОБОТИ НАД НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ ТЕМОЮ
Створення умови для:
- формування нового мислення в навчально-методичній сфері діяльності учителів
- інформування педпрацівників про нові досягнення педагогічної науки і практики
- застосування знань на практиці в процесі вирішення навчально-виховних завдань
- опанування навичок з розробки нових педагогічних технологій освітньої діяльності
- здійснення науково-методичного забезпечення інноваційної діяльності педагогічного колективу
- забезпечення раціонального режиму праці і відпочинку
- забезпечення психологічної комфортної обстановки, яка сприяє творчому характеру праці
- пошук та запровадження ефективних інновацій.
«ГУМАННО-ОСОБИСТІСНИЙ ПІДХІД ДО ДІТЕЙ
В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ»
АСПЕКТИ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ
НАВЧАЛЬНА ПРОБЛЕМА ‑ впровадження педагогічних технологій на основі особистісної орієнтації педагогічного процесу
УПРАВЛІНСЬКА ПРОБЛЕМА – створення комфортних умов для розвитку особистості вчителя і учня на основі гуманно-особистісного підходу в освітньому процесі
ВИХОВНА ПРОБЛЕМА ‑ особистісно орієнтоване виховання як важлива умова формування активної громадянської позиції
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА ‑ психологічна взаємодія учасників навчально-виховного процесу
Психолого-педагогічна підготовка колективу.
Теоретичне обґрунтування науково-методичної
проблеми школи.
(1-й рік)
- Дослідження рівня професійної майстерності, потреб та інтересів як усього колективу, так і кожного вчителя:
- аналіз роботи школи за навчальний рік;
- вивчення рівня навчальних досягнень школярів, їх вихованості, розвитку;
- фронтальне відвідування уроків, позакласних заходів з наступним оглядовим аналізом, виявлення професійного рівня вчителів;
- анкетування, діагностування вчителів з метою виявлення їхньої професійної кваліфікації;
- проведення індивідуальних консультацій з педагогами закладу.
(Квітень – травень 2014, адміністрація)
- Ознайомлення педагогічного колективу з досягненнями психолого-педагогічної науки, новими педагогічними технологіями (березень – травень 2014, Григорчук О.І.)
- Ознайомлення всіх членів колективу із запропонованими варіантами, остаточний вибір проблеми для педагогічного колективу (травень 2014, Бойко Т.П.)
- Обговорення й затвердження педагогічною радою запропонованої загальношкільної науково-методичної проблеми (березень-квітень 2014, Пашинська Т.А.)
- Створення творчої групи з метою побудови моделі нової технології, планування системи заходів, спрямованих на вирішення поставлених завдань (вересень 2014, Бойко Т.П.)
- Складання плану роботи над проблемою, розподіл обов’язків між членами педагогічного колективу, забезпечення послідовності накреслених заходів, їх взаємодія з іншими елементами педагогічного процесу (листопад 2014, члени творчої групи)
- Проведення “круглого столу” з метою вивчення стану розробки вибраної проблеми в науково-педагогічній літературі (грудень-січень 2014-2015, БойкоТ.П., Григорчук О.І.)
Творчий етап.
Поточний аналіз та управління
процесом впровадження.
(2-й та 3-й роки)
- Створення умов для вирішення поставлених завдань:
- Оформлення довідково-інформаційної методичної папки з визначеної проблеми (листопад 2014 ‑ лютий 2015, члени творчої групи);
- Складання переліку літератури (грудень 2014, Григорчук О.І.);
- Підготовка і проведення конференції за науково-методичною літературою, в якій висвітлено визначену тему; комплексне обговорення (березень 2015, члени творчої групи, педагогічний колектив);
- Вивчення досвіду роботи педагогів інших шкіл, які працюють над аналогічними проблемами (березень-травень 2015, педагогічний колектив);
- Проведення інструктивно-методичних нарад з проблеми (систематично, Бойко Т.П.);
- Вдосконалення, відповідне спрямування всіх форм внутрішньошкільної методичної роботи, активізація роботи шкільних методоб’єднань (постійно, Бойко Т.П., керівники МО).
- Організація роботи над новою технологією:
- Розробка творчою групою основних положень, рекомендацій, методів, заходів, технологій, найбільш ефективних у роботі школи (вересень-жовтень 2015, члени творчої групи);
- Обговорення запропонованих рекомендацій на засіданнях шкільних методичних об’єднань, вироблення заходів стосовно їх реалізації (травень 2016, Бойко Т.П., керівники МО);
- Виконання вчителями конкретних науково-дослідницьких завдань (систематично, педагогічний колектив);
- Організація взаємовідвідування уроків, вивчення та виконання вчителями методичних рекомендацій (систематично, Бойко Т.П., керівники МО);
- Узагальнення та впровадження в практику роботи вчителів перспективного педагогічного досвіду з обраної проблеми (січень 2017, Бойко Т.П.);
- Вдосконалення методики аналізу відвіданих уроків адміністрацією школи, членами методичної ради (систематично);
- Створення банку інформації щодо впровадження проблеми у навчально-виховний процес (березень-травень 2016, Бойко Т.П., члени творчої групи);
- Творчі звіти кращих учителів за результатами роботи над науково-методичною проблемою (жовтень, 2018).
Узагальнюючий етап.
Підбиття підсумків роботи.
(4-й рік)
- Проведення творчих звітів творчої групи та шкільних методичних об’єднань про наслідки роботи над науково-методичною проблемою (грудень 2018, Бойко Т.П., керівники МО)
- Проведення підсумкової педагогічної ради про результати роботи над науково-методичною проблемою. Вироблення та ухвалення рекомендацій (березень 2019, Бойко Т.П.)
- Вихідна діагностика учасників навчально-виховного процесу (квітень 2019, Бойко Т.П., керівники МО)
- Діагностика творчого потенціалу педагогічних працівників (квітень 2019, Бойко Т.П., керівники МО)
- Планування подальшої роботи (травень 2019, адміністрація)
Заступник директора з НВР Т. П. Бойко
Коментарi